2/02/2007

Her er Melvin!

Her er chihuahua valpen MELVIN! Er han ikke søt? Han er bitteliten og veier bare 600 gram. Akkurat litt mer enn en pakke med kjøttdeig.

Han kom til oss for to dager siden (31. januar) og var passe skjelven og redd. Heldigvis kom han seg fort og er nå en riktig så modig liten gutt, alle fall inne i leiligheten. Å være ute er fortsatt fryktelig kaldt og ikke minst skummelt. Og enda verre er det å kjøre bil! Han ble nemlig bilsyk, ja oppkast og det hele på en kort kjøretur fra St. Hanshaugen til Grünerløkka.

Chihuahuaer er ofte kresne som valper og spiser ikke spesielt mye, noe som bekymrer en hver matmor. Første dagen spiste kun noen få biter av kokt kyllingfilet. Tørrfor kunne jeg bare glemme. I går smakte han heldigvis på det også. Pluss litt kefir med kalsium.

Den største jobben vi har foran oss nå er renslighet, det ser ut til at han ikke er så nøye på det dessverre. (Sånn er det vel med alle valper). Pluss at han må bli vant til å være ute, gå i bånd osv. Han er smart og lærer fort, det er morsomt å se forbedringer på han hver gang han er ute.
Jeg ble nødt til å kjøe en genser han i går for at skal holde på varmen, i størrelse ekstra small og den er fortsatt litt for lang :-).

Her er den, i mørk brun. Kjøpt på www.petshopgirls.no.

Jeg har dessuten kjøpt en ny bærebag til han, som er kjekk å ha med på tur i bil osv. han bruker den som en slags seng. I Norge koster de selvsagt tusenvis av kroner og jeg har derfor bestilt en fra USA til en mye bedre pris, nelig $39,50. Også er den morsommere enn de jeg har sett her i Norge!


Ingen kommentarer: